My Favrot

Wednesday 21 November 2012

Lalui semua jalan dengan Tabah, Sabar dan Redha ya..Inshaa Allah, Allah bersama orang-orang yang Sabar..

Bismillahirrohmanirrohim..
Bersyukur ke Hadrat Allah, aku masih diberi kesempatan bernafas sehingga kini.. alhamdulillah.. Rasanya sudah lama tidak menulis post berkaitan kehidupan.. Hari ni, aku berkesempatan untuk mencoretkan sedikit cerita hidupku.. Walau tidak seindah coretan sasterawan negara kita :)

Alhamdulillah, setelah menjalani final Exam bulan 10.. Result telah dikeluarkan pada tanggal 9.11.2012.. Alhamdulillah aku melepasi kelulusan masuk di U.Tknologi Mara Sabah.. Begitu banyak ujian yang telah ku lalui dalam hidup ini.. Ujian pelajaran dimana aku tidak melepasi syarat kemasukan Ijazah bagi lepasan STPM.. Dan itu adalah suatu pengajaran yang akan aku jadikan iktibar dalam mengharungi arus ujian dunia serba moden ini.. Kegagalan banyak membuatkan diriku sedar dan lebih matang.. Di saat itu juga, aku menangisi segala kecuaianku.. tidak tertanggung rasa hati yang bersambung dengan emosi lalu menambahkan stress didalaman dan fikiranku.. Tidak ada tempat mengadu selain daripadaMu ya Allah.. tidak ada yang mampu memahami ku saat itu selain Allah..

Alhamdulillah kini, aku akan bangkit melalui semua yang berada dihadapanku.. Aku akan berusaha buat yang terbaik & semampu yang ku boleh.. kerna Allah Maha Mengasihani dan Maha Mengetahui.. tidaklah diturunkan ujian ini melainkan Kesedaran untukku berfikir.. Kalau tidak ada Ujian, mana mungkin aku Sedar dan Tekad sabar menghadapi ranjau onak yang berduri.. Sometimes, we need to change ourself be the best.. If we fall,believe our life just begin.. Fall is not the end.. We can do better than anyone.. Trust ourself.. Learned from yesterday, Strong for Tomorrow.. I believe, to success, chalngge must be face.. without challenge, we cant stay strong..

aku percaya, dengan Ketentuan Allah.. dan apa yang Allah takdirkan padaku adalah Ujian untuk ku lebih berhati2 menghadapi semua peluang yang ada didepan mata.. Allah menyedarkan aku bahawa, Kejayaan itu tidak senang untuk dikecapi melainkan kesusahan yang perlu dilalui terlebih dahulu :`) thanks Allah.. Inshaa Allah aku akan berusaha yang terbaik.. Moga Allah sentiasa bersamaku.. dan Mudah2an ujian & kenikmatan dariNya tidak membuatkan diriku rebah dan Riya`.. astaghfirullahhh hal Azim.. Mudah2an dijauhkan ya Allah dari sifat2 itu.. aamiinn ya Robbal alamin..

Saat ini, atukku sebelah mama dalam keadaan yang tidak berapa sihat.. sedang berada dalam rawatan.. Doktor juga masih curiga, tidak tahu apa penyakitnya.. Kami mendoakan Atuk, smoga cepat sihat ya.. aamiinn.. juga kepada Macikku Asiah.. semoga cepat sembuh.. aamiinnn.. Al Fatihah..

Inshaa Allah, Semasa Manakib di rumah baru2 ni.. Ustaz Manaf memaklumkan kami akan kedatangan Ulama dari Kelantan ke rumahku berkongsi2 ilmu :) alhamdulillah.. semoga kedatangannya memberikan Manfaat, menjadikan semua orang yang akan mendengarnya menjadi kuat imannya.. aamiinn.. Inshaa Allah..

Sampai disini shaja cerita ku..

p/s:  " Allah merahsiakan Kebahagiaan yang akan datang agar kita sentiasa berusaha & percaya padaNya juga selalu bertawakkal hanya PadaNya kerna Dialah yang Memberi Kejayaan dan kepadaNya lah kita perlu berdoa" Mudah2an diteguhkan Iman dalam hati kita untuk selalu Berserah dan Khusyu` mengabdikan diri pada yang Esa iaitu Allah Subhana Wata`ala.. Inshaa Allah

Wassalam...


No comments:

Post a Comment