My Favrot

Monday 12 November 2012

Ya Robb,Temukan diriku dengan pasangan yang terbaik dunia akhiratku..

Bismillahirrahmanirrohim..

"Melengkapkan kekurangannya Mensyukuri Kelebihannya" ..

 Aku punya banyak kelemahan, untuk apa aku mencari yang terlalu sempurna? Dan aku hanya berusaha jadi yang Terbaik untuk Dunia dan Akhiratku.. Doaku hanyalah ingin jodoh yang dapat membawa ku kejayaan dan kebahagiaan dunia & akhirat..

Tidak dapatku nafikan, saat usia menginjak dewasa. Aku mula tertanya-tanya siapa jodohku, di mana ia berada, adakah dia baik-baik sahaja? dan tidak dapatku nafikan, terbit perasaan rindu inginku melihat siapa dirinya dan bagaimana keadaannya? Kalau dulu, aku tidak pernah terfikir semua ini. Tetapi kini, sepertinya dalam diam aku merindui dirinya iaitu jodohku. Hanya Allah yang Tahu bagaimana perasaanku tiap kali mendoakannya, berharap dia selalu dalam Lindungan Allah yang Maha Esa.

Walau aku tidak tahu siapa dia, aku yakin dia juga sepertiku. Berusaha mencariku, tetapi hanya dengan  Izin Allah kami akan ditemukan dan dengan Izin Allah hatinya akan tergerak mengatakan aku lah yang dicarinya selama ini. Melihat teman-temanku yang suda bertemu jodohnya, ada rintihan kecil di sudut hatiku. Mereka suda ditemukan dengan Jodohnya masing-masing. Aku? masih tertanya-tanya.

Doaku, smoga kita dipertemukan Allah dalam restuNya.. Smoga kita boleh menerima sesama kita apa adanya.. Semoga Allah mencurahkan belas kasihannya buat kita dan Moga kita mendapat kejayaan dan kebahagiaan Dunia akhirat.. aaamiinn..

Jika ku temukan siapa dirimu, akan ku katakan " Kaulah yang ku cari selama ini, kaulah yng ku nanti waktu ini dan kaulah yang amat ku rindui dalam stiap Doaku" :')



Wssalam
By Sayda

No comments:

Post a Comment