My Favrot

Tuesday 9 July 2013

Ramadhan Tiba.. :)

Bismillahirrohmanirrohim..

Assalamualaikum wrh.wbt..
Alhmdulillah aku masih bernafas sehingga kini.. Dan hari ni adalah puasa pertama.. Semalam aku terawih di Pusat Islam.. Masa terawih tuh, punyala senang hati.. rasa gembira yang teramat sangat menyambut rmadhan kali ni.. macam lama suda enda terawih.. hehe.. Dan skarang aku baru habis kelas CTU.. sbelum ni pnsyarah Ustaz Kamari, yang datang hari ni Ustaz lain.. ini pertama kali aku Dengar nasihat Yang terus pada point dari seorang Ustaz.. ya biasanya kan, berkias2 bila bercerita.. Tapi yang kali ni terus pada point..hehe.. mcam2 nasihatnya.. Sejujurnya, aku suka seorang yang tegas bila bab2 agama.. rasa macam aku di jaga.. rasa macam " bertuahnya jadi wanita kalo pandai jaga diri".. yah.. seriously, aku ni memang biasa2 seja orangnya.. Dan aku suka kalo dibimbing.. terus teringat bapa ni di Tawau.. :,)

Semalam kami berlima sahur Bubur Knorrs Ayam.. Dan Milo+Susu nespray.. Dan yang paling istimewa kurma ayahanda ku tercinta bagi.. Alhmdulillah senang hati.. rasa Tidak bgitu kenyang Dan Tidak begitu lapar.. yang penting dapat sahur Dan niat dibetulkan.. hehe.. Inshaa Allah.. Aamiinn.. Oh ya, cuaca dalam keadaan mendung beberapa hari ni.. tapi hari ni Tidak.. panas2 sedikit seja.. Hari ni assgmnt CTU, Nota pasal Pemikiran Tamadun Islam.. Hari Jumaat ganti kelas Raya.. Assgment Kami yang penting telah diberikan.. Kami dapat tajuk "Perkembangan Islam dalam Bani Abbasiyyah" Dan kena rujuk 5 buku sekurang2nya.. huhu trbaekk kan?hehe.. apa bole buat.. namanya pun assgment.. Dan Ustaz kami yang baru ni, menekankan kehadiran Dan kerja2.. ini pnsyarah yang tegas dalam2 semua subjek yang aku ambil.. Kalo ustaz Kamari punyala cool, ketawa terus dalam kelas.. tapi dia selalu sibuk, so digantikan dengan yang baru..

By the way, untuk raya.. Inshaa Allah bajuku Ungu Dan pink.. disebabkan kahwin abang.. so,kena buat banyak persediaan la katakan.. hehe.. Sedar endak sedar kahwin suda si abang Din.. cepatnya masa ni.. teringat aku masa budak2 dulu.. selalu seja main2 sama.. last2, kawin suda.. siapa tahu kan jodoh2 ni? Huhu.. ba2.. stop dlu.. nanti sambung esok lagi Atau lusa,lusa,lusa lagi.. Inshaa Allah ;).. Salam Ramadan..

Wassalam.

No comments:

Post a Comment