My Favrot

Tuesday 2 July 2013

Esok Hari berlalu dan terus berlalu..

Bismillahirrohmanirrohim..

Mata merenung jauh ke arah laut biru, angin mendayu-dayu membunyikan kehalusannya yang bergerak laju ditemani pancaran sinar matahari yang terbit dikala siang Dan hilang di kala malam.. Tidak terasa masa begitu pantas mencemburui diriku yang sering dipengaruhi bisikan indah dunia Dan bisikan kebahagiaan akhirat.. Ujian demi ujian, onak duri penuh ku lalui saat ini.. sungguh aku jatuh rebah hingga Tidak terkata bagaimana akan ku lalui ujian yang bakal tiba.. tiada yg menemani.. tiada yg mnasihati.. teman, kamu Cuba memahami diriku.. namun, hanya aku yang merasai setiap getar, luka, rebah, tangisan kerana aku yang mengalaminya.. Bukan kamu.. Bukan sesiapa.. Tiba nya ujian, Tidak ku pinta.. berfikir semua ini ada hikmah.. walau hati berkata " ya Allah, aku lemah.. aku sangat lemah".. duka ini tersimpul rapi menghiasi hariku.. tangisan disetiap sujudku.. rebah aku dipangkuanNya dengan rasa keHambaan Hina.. Tidak terlakar dengan kata2.. hanya berserah padaNya.. di saat inilah.. jiwaku meronta.. seakan2 aku hilang segala ketahanan jiwa.. Entah dimana silapnya.. mungkinkah segala ujian dari Kesalahan yang pernah ku lakukan dulu.. yang mungkin ku tak melihatnya.. yang mungkin ku tersengaja.. biarlah ku berserah atas segala ujian dariNya.. smoga Dia memberi petunjukNya..

No comments:

Post a Comment