My Favrot

Monday 29 July 2013

Raya kini semakin menghampiri..

Bismillahirrohmanirrohim..

Assalamualaikum wrh.wbt..

Hay,hay, hayyy =) alhamdulillah masi lagi diberi kesempatan untuk bernafas dan melalui bulan ramadhan yang mulia ini.. Alhamdulillah hari ni suda masuk malam 10 Ramadhan yang terakhir :) alhamdulillah puasa ku masi penuh ni hari..hehe.. tetamu yang tiap bulan datang tuh harap2 lepas penuh puasa, baru dia datang..hehe.. mau puasa penuh aku ba.. betul2 mau puasa ni jadi penuh.. aamiiiinnn.. mudah2an.. Oh ya, cerita sal puasa ni.. aku baru2 ni enda berapa sihat.. sakit ulu hati, gastrik.. 3 hari aku sakit.. sengsara juga la.. tapi mungkin ujian daripada Allah.. Sakit tuh kan dari dosa2 kita juga.. Jadi, sebagai manusia ni.. aku memang mesti ada dosa dan mesti buat salah.. :)hehe..

Oh ya, masuk kelas.. kuar kelas.. fikir pasal raya terus aku ya.. haihhh.. macam fikir pulang seja aku ni tau.. hehe.. maklumlah.. mau balikkkkkk.. jumpa familyy.. haihh.. rindu suda aku makan di rumah, dengan familyy.. rindu semuanyaa.. rindu tawau.. haihh.. semualah aku rindu ^_^ fikir pasal raya ni pun banyak lagi assgment lum siap .. semuanya kena hantar minggu ni ya.. huhuhu berhabis mencari maklumat.. terutama malam ni lah.. masa yang ada, terluang.. kena la siapkan suda ^_^ hehe..

Inshaa Allah aku balik hari Jumaat ni pegi Tawau.. haihh.. Tawau terus suda kan?hehe.. enda apa la.. hari ni seja aku ulang nama Tawau..hehe cerita sal hal aku.. erm.. Aku sedang dilanda kesibukan nanti raya ni.. Inshaa Allah banyaklah urusan di Tawau tahun ni.. Kawin abang la terutama.. Ramai betul sebelah kanan kiri ku berkahwin.. Kadang aku pun terfikir sejenak...

"Siapa lah yang bakal menjadi pendamping hidupku? enda sabar tahu siapa dia yang sebenarnya untuk aku.. rindu pula didasar hati " :) orang bilang hati lelaki lebih kuat dari perempuan kalo soal jodoh.. Enda juga semestinya ba kan? dari penentuan Jodoh juga =) Cehh.. cerita sal jodoh pula.. hehe..

Tema baju raya ku tahun ni, raya pertama.. warna pink.. Dari bapa sampai anak bongsu..hehe.. sehati sejiwa raya tahun ni.. Sebab abang kan mau kawin.. bertambah la pula family kami.. Kalo 2010 tuh, abang ipar.. sekarang kakak ipar dan akan datang bukan ipar lagi.. Suami la pula ceritanya..=) akan datang adik ipar suda pula.. akan datang anak buah la pula ada.. akan datang anak sendiri juga ada.. akan datang menantu.. akan datang cucu.. hehe.. semua lah ada.. tua suda aku enda lama.. sekarang pun suda 21 tahun.. :) tidak lah begitu muda, tidaklah begitu tua.. sedang2 la juga masi kan?
oklah, nanti cerita lagi yah.. hehe  Selamat menyambut HARI RAYA ADIDILFITRI DAN MAAF ZAHIR BATIN :)

Mode: Insan mana yang tidak pernah buat salah.. pasti pernah dan pasti ada.. Dan orang yang rendah hatinya adalah orang memaafkan dan meminta maaf walau tidak salah dan prnah salah (:

Wassalam..



No comments:

Post a Comment